2010. november 14., vasárnap

Kalács felfújt

Még mindenki alszik én az első kávémat kortyolgatom, közben azon töröm a fejem, hogy mi legyen a reggeli.
Körülnézek a kenyértartóban, van benne még kenyér és pár szikkadt kalács.
Bundás kenyér? Á, azt most nem.  A kalácsot süssem bundásan?
Ekkor beugrott, amíg alszanak, elkészítem a felfújtat.




Hozzávalók:
Kb. 20 dkg szikkadt kalács (nem mértem le)
2 tojás
2 tojás sárgája+ fehérje
2 dl tejszín
4 dl tej
2+3 evőkanál cukor
1 kávés kanál vanília kivonat
dió szóráshoz
vaj a forma kikenéséhez

A kalácsot kis kockákra vágom, amíg ezzel végzek a tejszínt a tejjel odateszem melegedni  (kéz melegig)
A 2 tojást és a 2 sárgáját 2 kanál cukorral habosra verem. Hozzáöntöm a langyos tejszínes tejet és összekeverem. 3/4 részét ráöntöm a kalács kockákra, hagyom, hogy jól megszívják magukat.
Egy pite formát kivajazok és megszórom darált dióval.
Belekanalazom a szaftos kalácsot és ráöntöm a maradék tejszínes tejet.
170 fokos sütőben addig sütöm, amíg a teteje kezd pirulni.
Addig a maradék 2 tojásfehérjét 3 kanál cukorral keményre verem. Kiveszem a sütőből a felfújtat és rákenem a tetejére a habot. Visszadugom és addig sütöm, míg a tojáshab enyhén megbarnul.
Hát nem húzta senki sem a száját, hogy ez a reggeli.

4 megjegyzés:

Mary írta...

Valikám holnap is ilyen lesz?
Ha igen akkor megyek hozzád reggelizni! :)

Praliné Zsuzsi írta...

Hát én sem húztam volna a szám, ha ilyen finomságot kapok reggelire!

Bianka írta...

Fenséges

erika írta...

Gyönyörű és kívánatos! (már többször elterveztem én is, hogy készítünk kalács felfújtat, de sajna nálunk nincs ideje megszáradni a kalácsnak...)