2010. november 19., péntek

Töltött kagyló



Néhány hete megint kaptam óriás kagyló tésztát. Elég régen készítettem már belőle töltött tésztát, mindenkinek nagyon ízlett, de akkoriban hiába kerestem megint, nem találtam. Most, amikor megláttam gyorsan a kosaramba landolt.
A mélyhűtőből még este elővettem egy adag tarját és egy adag csirkecombot. Akkor még nem tudtam mi lesz belőle, de másnap reggel miközben azon töprengtem mi is legyen az ebéd, eszembe jutott a kamrában árválkodó kagylótészta.

Hozzávalók:
fél csomag óriás kagyló tészta
30 dkg darált hús (nálam most tarja és csirkecomb)
6 dl tej
2 evőkanál liszt
2 evőkanál sűrített paradicsom

bors
sajt a tetejére+ a besamellbe
1 fej hagyma
3 gerezd fokhagyma
vaj a tál kikenéséhez+ 1 evőkanál a besamelmártáshoz
olaj

Az apróra vágott hagymát kevés olajon megfonnyasztom, majd a zúzott fokhagymát hozzáadom. . A darált húst a hagymán fehéredésig pirítom, fakanállal alaposan szétnyomkodom, hogy ne álljon össze csomóba. Jön a paradicsom püré, só, bors. Felöntöm kevés vízzel és tovább párolom, amíg puha nem lesz.
A vajat felforrósítom, beleszórom a lisztet és kb. 2 percig pirítom, majd felöntöm a tejjel és habverővel keverem tovább amíg szép sima nem lesz. Hozzáadok egy marék reszelt sajtot, sót, borsot, azzal is jól kikeverem. Ne legyen sűrű, inkább folyós. (ha sajt sós akkor itt az elmaradhat)
A jénait kivajazom, a kagylótésztákat a darált húsból készült töltelékkel megtöltöm és szép sorban lerakom őket a tál aljára. Kanállal mindegyik tetejére teszek a sajtos besamelmártásból egy keveset. Jön a következő sor. Itt a tetejére már bőven rakom a mártást, teljesen takarja be a tésztát, mert ahol nem fedi ott megpirul.
Bőven megszóróm reszelt sajttal és mehet a 180 fokos sütőbe, amint a sajt színt kap, kész is.

4 megjegyzés:

Mary írta...

Nagyon gusztusos Vali!:)

Bianka írta...

Csúcs, nagyon finom lehet

Daisy írta...

Nem kellett előfőznöd a tésztát?
Az én kagylóimban sok volt olyan, amit nem lehetett szárazon megtölteni, mert nem volt olyan nyitott, mint neked a képen.
Nálunk a CBA-ban mindég lehet kapni. Néha a kisebb boltokban vannak rejtett kincsek.

Vali írta...

Szia!
Nem főztem elő a tésztát a sajtos besamelmártás ha jól betakarja és a töltelék kicsit szaftos, akkor pont jól megpuhul a tészta.